Wie zijn wij en wat doen wij? Eigenlijk zegt onze naam het al; we zijn gespecialiseerd in flexwerk. In de loop der jaren zijn we uitgegroeid tot een toonaangevende speler in de sectoren Food en Logistiek voor Arbeidsmigranten uit Polen en Roemenië. Die positie hebben we bereikt door veel verder te kijken dan traditionele uitzendbureaus doen. Daarbij houden we altijd twee heldere doelen voor ogen:
- Werkgevers maximaal ontzorgen op het gebied van werk
- Werknemers snel aan passend werk helpen
Doordat we met veel Flexspecialisten en opdrachtgevers werken, kunnen we snel en goed op al die bewegingen inspelen. Dat biedt opdrachtgevers en kandidaten flexibiliteit en zekerheid,
Daarbij verzorgen wij de gehele dienstverlening van werving tot werken bij uw bedrijf in eigen beheer.
Deze dienstverlening beschrijven wij in de “ Zeven stappen van dienstverlening Arbeidsmigranten”
1. Eigen werving in Polen en Roemenië
2. Eigen vervoer van Polen en Roemenië naar Nederland
4. De eerste dag in Nederland, woon-werk vervoer op maat
5. De eerste werkdag, aan de slag bij klant
6. Centrale planning op – afschalen
1. Eigen werving in Polen en Roemenië
De inzet van arbeidsmigranten begint met het vinden van de juiste medewerkers. Omdat wij het belangrijk vinden dat er in het buitenland gezocht wordt naar kandidaten zoals wij dat ook zouden doen voor onze klanten in Nederland afstemmen, hebben wij 15 jaar geleden onze eigen kantoren in Polen en later Roemenië geopend. Geen extra schakels, maar direct schakelen tussen collega’s. Onze recruiters in het buitenland werven op dezelfde manier als onze recruiters in Nederland, waarbij met dezelfde systemen gewerkt wordt. Hierdoor zijn de lijnen kort met de accountspecialisten en weten wij in het buitenland hetzelfde als waar wij in Nederland op letten.
2. Eigen vervoer van Polen en Roemenië naar Nederland
Wekelijks rijden er bussen van Polen en Roemenië naar Nederland (en terug). Het is best spannend wanneer je voor het eerst in het buitenland gaat werken. Daarom zwaaien wij kandidaten die in Nederland mogen gaan werken bij het wegrijden van de bus uit en ontvangen wij ze bij aankomst in Nederland persoonlijk. Wanneer kandidaten niet op tijd konden vertrekken vanuit Polen, dan weten wij dat al voordat ze aankomen. De nieuwe flexwerker hoeft zich verder geen zorgen meer te maken, alles is geregeld,
Bij aankomst in Nederland wordt de kandidaat naar zijn of haar eigen woning gebracht. Flexspecialisten beschikt over eigen huisvesting door het gehele land. Deze huisvesting wordt beheerd door ons facilitair bedrijf Factram. Wij hebben eigen huismeesters in dienst die zorgen dat alles netjes blijft. Gebreken worden gemeld bij ons technische dienst en direct opgelost. Onze filosofie is dat wanneer het netjes is, het ook eenvoudiger netjes blijft. Factram verhuurt onze huisvesting ook aan andere uitzendorganisaties.
4. De eerste dag in Nederland, woon-werk vervoer op maat
Op de eerste dag in Nederland wordt de migrant opgevangen door onze coördinator. Per gemeente wordt de migrant ingeschreven in het bevolkingsregister en wordt de melding bij de belastingdienst gedaan. Verder regelt de coördinator het vervoer van en naar het werk (Flexspecialisten heeft ca. 150 eigen auto’s en 75 fietsen), verstrekt verplichte documenten en evt. introductieboekje en regelt de werkkleding. De coördinator zorgt ervoor dat op de eerste dag alle belangrijke zaken geregeld worden. Onze coördinatoren wonen in Nederland en zijn geboren in Polen of Roemenië. Zij zijn er om alle mogelijke vragen van onze flexwerkers te beantwoorden, van praktische loonvragen tot het begeleiden bij een huisartsbezoek. De coördinatoren werken vanuit ons hoofdkantoor in Oss en zijn 24/7 bereikbaar voor onze buitenlandse flexwerkers. De voertaal is Engels.
5. De eerste werkdag, aan de slag bij klant
Op de eerste werkdag komt de nieuwe medewerker samen met een collega die al bij het bedrijf werkt of wordt deze ontvangen door onze accountsupportmedewerkers. Iedere klant heeft zijn eigen Accountsupportmedewerker, die met grote regelmaat onze flexwerkers bij uw bedrijf bezoekt. Deze collega’s spreken zowel Pools/Roemeens als Nederlands en zijn de rechterhand van de Accountspecialist: uw vast contactpersoon. Op de eerste werkdag stemmen wij dan af of alles duidelijk is en zoals vooraf afgesproken, en anders lossen we dit direct op. Het verzorgen van rondleidingen op de eerste werkdag voor nieuwe medewerkers is ook mogelijk.
6. Centrale planning op – afschalen
Flexspecialisten ont-zorgt. U stemt met onze Accountspecialist uw behoefte af en deze zorgt met onze centrale afdeling Planning voor een optimale inzet van onze flexwerkers. Wij werken met een planningstool ‘Plan4Flex’ waarmee iedereen wordt ingepland, via een app de flexwerkers hun rooster krijgen en uw accountspecialist altijd op de hoogte is van uw planning. Wij anticiperen op rustigere en drukkere periodes, zodat we een stabiele pool creëren met een langere verblijfstijd per arbeidsmigrant.
Flexspecialisten gelooft dat de basis van een goede samenwerking begint met het boeien en binden van de juiste medewerkers. Wanneer voor ieder flexwerker de basis fundamenten goed worden ingevuld, dan heeft u een tevreden Flexwerker die zich voor langere tijd voor uw bedrijf wil inzetten. Uw accountspecialist is uw contactpersoon en aanspreekpunt voor maatwerkoplossingen, kwartaalevaluaties en verzorgt een optimale communicatiematrix met de accountsupportmedewerkers en coördinatoren. Met iedere klant stemmen wij af hoe wij invulling kunnen geven aan de vier basis fundamenten. Verder nemen alle flexwerkers automatisch deel aan ons Loyaltyprogramma.
Wilt u meer weten over het werken met Flexspecialisten en onze Arbeidsmigranten, neemt u dan contact met op met Joyce Swinkels via 06 13 34 98 66 of j.swinkels@flexspecialisten.nl